Onze veel gestelde vragen (Frequent Asked Questions).

Wat is de gemiddelde levertijd?

Doordat wij producten van verschillende merken verkopen en slechts van enkele producten beperkte voorraad hebben, hebben wij verschillende levertijden.

 

Voor de collectie Valli en Fusital is de levertijd normaliter 2 tot 5 weken. Echter  heeft de Italiaanse regering besloten dat alle niet essentiële zakelijke activiteiten onmiddellijk gestaakt moesten worden vanwege de Corona crisis. Daardoor is de fabriek van Valli en Fusital momenteel gesloten en kan de levertijd langer zijn. Neem contact met ons op bij vragen over de levertijd: misschien hebben we de modellen waar u interesse in heeft wel op voorraad.

 

Voor de collectie Olivari is de levertijd normaliter 2 tot 3 weken. Echter  heeft de Italiaanse regering besloten dat alle niet essentiële zakelijke activiteiten onmiddellijk gestaakt moesten worden vanwege de Corona crisis. Daardoor is de fabriek van Valli en Fusital momenteel gesloten en kan de levertijd langer zijn. Neem contact met ons op bij vragen over de levertijd: misschien hebben we de modellen waar u interesse in heeft wel op voorraad.

 

Voor de collectie Schwarzstahl is de levertijd circa 3 weken.

 

De levertijd van Jolie artikelen is ca. 1-5 dagen.

 

De collectie T-Bone kunnen wij uit voorraad leveren.

 

Wilt u nauwkeurige informatie over de levertijd van uw product(en), neem dan contact met ons op.

 

Mochten een of meerdere door u bestelde producten niet op voorraad zijn dan brengen we u uiteraard hiervan op de hoogte en geven wij u een zo exact mogelijke schatting van de verwachtte levertijd.

 

 

*   Wij zijn afhankelijk van leveranciers en vervoerders en vragen daarom uw begrip voor het feit dat een 100% exacte levertijd niet te geven is.

Wat zijn de verzendkosten?

Orders binnen Nederland en België worden gratis verzonden.

Zijn alle artikelen inclusief montage materiaal?

Indien er niet expliciet vermeld wordt dat er geen bevestigingsmaterialen worden meegeleverd, wordt het artikel inclusief benodigde schroeven e.d. geleverd.

Hoe krijg ik mijn bestelling thuis?

Uw bestelling wordt met GLS verzonden. Zodra uw pakket is verzonden, krijgt u van ons het track-& tracenummer en op die manier kunt u de status van uw pakket makkelijk volgen.
Tevens is het mogelijk om bij het invullen van uw factuurgegevens een alternatief afleveradres op te geven.

Hoelang heb ik garantie?

Op de door Deurkrukken Online geleverde producten zit een garantie van een jaar.
Binnen deze periode zal Deurkrukken Online producten met een klacht onderzoeken en desgewenst kosteloos voor u repareren of vervanging toesturen.
Klachten die buiten deze garantietermijn vallen zullen uiteraard wel door ons in behandeling worden genomen, wij kunnen u dan echter geen kosteloze afhandeling garanderen.
Let op! Uw garantie vervalt zodra u zelf veranderingen heeft aangebracht of het gebrek is ontstaan door onjuiste montage en gebruik.

Hoe kan ik mijn deurkrukken onderhouden?

Algemeen onderhoudsadvies

 

Voor alle metalen producten adviseren wij gebruik te maken van simpelweg water met eventueel wat groene zeep, NIET met agressieve of schurende schoonmaakmiddelen te werken.

Let op bij schuur, lijm- en schilderwerkzaamheden! Verwijder het deurbeslag en monteer het pas weer na het uitharden van de verf of lijm.

Tip: Plaats deurstoppers om uw deurkrukken te beschermen tegen beschadiging.

 

Onderhoudsadvies Schwarzstahl

 

Na het verhittingsproces worden de Schwarzstahl producten behandeld met een speciale roestwerende olie. Wij raden u aan om de volgende onderhoudsadviezen op te volgen voor een langer plezier van uw aankoop:

 

  • Gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen, maar uitsluitend een doek die licht met schoon water bevochtigd is
  • Nadat het oppervlak is opgedroogd dient het beslag nabehandeld te worden met onze speciale roestwerende olie.
  • Door het oppervlak 1-2 keer per jaar na te behandelen met de speciale olie wordt de levensduur van het Schwarzstahl beslag verlengd.
  • Het beslag is niet geschikt voor toepassing buitenshuis
  • Het wordt afgeraden om het beslag in vochtige ruimtes of bij een zwembad toe te passen
  • Bij nieuwbouw mag het beslag pas worden gemonteerd zodra de bouw opgedroogd is.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Wenst u te annuleren nadat de bestelling naar u is verzonden, dient u het pakket bij ontvangst te weigeren.
Wij zullen na ontvangst van de retourzending de aankoopsom binnen 1 week aan u terugstorten.
De annulering dient u op voorhand aan Die Originale kenbaar te maken via info@deurkrukken-online.nl of telefonisch via onze klantenservice, deze is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 16.30 en op vrijdag van 09.00 tot 13.00 op tel. nr. (+31) (0)413-397007

Ik heb een klacht, wat nu?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@deurkrukken-online.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Het product is na ontvangst niet naar wens, wat nu?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@deurkrukken-online.nl. Wij zullen vervolgens het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

Alle retouren dienen op voorhand aan Deurkrukken Online kenbaar te worden gemaakt via info@deurkrukken-online.nl of via onze klantenservice.
Kosten van het retourzenden zijn voor uw eigen rekening.

 

Producten die u op uw verzoek laat aanpassen of op maat laat maken door Deurkrukken Online vallen buiten het herroepingsrecht. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

 

Producten die speciaal op uw verzoek besteld worden omdat wij deze niet in ons assortiment hebben vallen buiten het herroepingsrecht. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.

Zijn de deurkrukken per paar of per stuk?

De deurkrukken zijn allemaal per paar op gewenst rozet of schild geprijsd en worden zo ook geleverd.

Zijn de sleutel- en cilinderrozetten per stuk of per paar?

De sleutel en cilinderrozetten zijn per stuk geprijsd. Indien u 1 paar sleutel- of cilinderrozetten nodig heeft, vult u bij aantal 2 in.
Toiletgarnituur is altijd een set (binnen & buitenzijde)

Als ik een grote bestelling plaats, krijg ik dan korting?

Jazeker, in de website is een staffelkorting ingebouwd.

Hier volgt een overzicht van de verschillende kortingspercentages:

Bestelling vanaf € 750,- :              -5% korting
Bestelling vanaf € 1000,-              -7,5% korting
Bestelling vanaf € 1500,-              -10% korting.

Deze korting wordt automatisch toegepast.

Wat is het verschil tussen een deurkruk en een deurklink?

Een deurkruk is niet hetzelfde als een klink, hoewel beide termen wel door elkaar worden gebruikt. Een deurkruk wordt in een deurslot gemonteerd en moet omlaag worden geduwd om de deur te openen. Een klink dient zelf als slot en moet worden opgetild. Klinken worden vaak toegepast op deuren van schuren en boerderijen.

 

 

Hoe meet ik de afstand van een sleutelgat of cilindergat?

U meet van het hart van het krukgat naar het hart van het slot. Dit kunt u zien op onderstaande afbeelding:

tekening-sloten

 

Op de eerste afbeelding staat een schild met cilindergat afgebeeld. De afstand is 55mm of 72mm, 92mm komt meestal alleen bij aluminium buitendeuren voor.

Op de tweede afbeelding staat een schild met sleutelgat. De afstand is 56mm of 72mm.

De laatste afbeelding is van een toilet- of badkamerschild. Als de afstand 63mm of 72mm is, is de krukstift 8mm. Bij oudere types sloten kan de afstand ook 55mm zijn en dan is de stift ook 8mm, is de afstand echter 57mm, dan is de stift 5mm. Heeft u een schild nodig met de afstand 55 of 57mm: neem dan contact met ons op.

Wat is BIO (mat)chroom?

Onderzoek en ontwikkeling
Olivari heeft in hun fabrieken een innovatieve technologische kringloop op basis van driewaardig chroom ontwikkeld. Het is een alternatief voor de traditionele cyclus van gebruik te maken van zeswaardig chroom, dat schadelijk is voor gezondheid en schadelijke stoffen bevat.
Het resultaat is de BIO-CHROME ® coating.

Wereldprimeur
De Bio-chroom ® coating aangebracht op een koperen basis in een getitreerd legering is absoluut een wereldprimeur.
Olivari is de eerste en het enigste bedrijf in de wereld die de technologie van driewaardig (ecologisch) chroom heeft ingevoerd

Bescherming van het milieu
Voorafgaand aan de handhaving van de Europese regelgeving, die het gebruik van zeswaardig chroom vanaf 2007 beperkt heeft, heeft Olivari een milieuvriendelijke procedure ontwikkelt die voldoet aan zowel de toekomstige wettelijke eisen en het meer en meer verhoogde milieubewustzijn van de publieke opinie en de markt.
Dergelijke producten zijn geschikt voor de gebouwen gecertificeerd voor Bio-architectuur en voor duurzaam bouwen.

Kwaliteit
De onderzoeken uitgevoerd op de producten bekleed met Bio-chroom ® geven betere resultaten dan normaal chroom.
Dankzij de kenmerken die horen bij driewaardig chroom wat dikker is dan normaal chroom zijn de producten beter bestand tegen slijtage en oxidatie.

Afwerking
De beschikbare afwerkingen zijn de Bio-chroom gepolijst en de Bio-chroom gesatineerd (matchroom). Bio-chroom ® heeft een donkerdere tint grijs, meer vergelijkbaar met staal in vergelijking met traditionele chroom, die neigt naar lichtblauw/grijs.

Identificatie
Alle producten bekleed met Bio-chroom ® zijn gemarkeerd met het logo BIO via een nieuw onuitwisbaar lasersysteem.

 

 

De waardering van www.deurkrukken-online.nl/ bij WebwinkelKeur Reviews is 9.4/10 gebaseerd op 93 reviews.